Monday, December 25, 2006

Surströmmingshelgen med Flisan...

Fredag till lördag före julafton så åkte jag till min syster och hennes lägenhet. Där bor även huskatten Flisan som är en småväxt och busig liten dam med stora pigga ögon som ser allt(syrran som fotat flisan här t.v). Jag tog med mig Rasmus, de har träffats förut och det har gått bra. Tänkte träna lite med att åka i transportburen inför tågresan hem till Linköping, men det gick som det gick.



Rasmus ville inte alls vara med och var gömd i sin bur mest hela kvällen och natten(men jag antar att det är bra att han gillar sin bur). Under tiden var Flisan väldigt nyfiken men samtidigt väldigt bestämd med att han INTE fick nosa på henne. Men själv var hon väldigt påstridig med sitt nosande och kikande. Det frästes och morrades och hade sig. Och till slut fick de tillbringa natten i olika rum. Sedan åkte vi hem rätt tidigt nästa morgon för Rasmus skull-

Men jag och syrran hade till skillnad från katterna, en riktigt trevlig kväll tillsammans. Vi åt surströmming, kollade på film och snackade gamla barndomsminnen. Och sen tog vi kanske igen ett års skvaller och tjejsnack :P

Jag är lagomt nervös inför hemresan med Rasmus. Det börjar närma sig.

No comments: