Sunday, December 3, 2006

Grannkatten

Eftersom jag väntar på att få ta hem min katt (Från Piteå i norr till Linköping i söder) så fyller jag ut med lite annat fram tills dess.

(klicka för större bilder)

Jag flyttade till Linköping för ca ett år sedan och i början bodde vi i en studentkorridor med en väldigt liten lägenhet. Därför blev Rasmus kvar hemma hos mina föräldrar i Piteå. Nu har vi äntligen fått en tvåa och han kan flytta hem till oss. Här där vi nu bor har en av våra grannar en jättefin korthårig katt som lustigt nog är tecknad som en kattras jag fått upp ögonen för; Turkisk van. De är iofs mkt lurvigare än honom. Han är jättefin och kommer varje gång han är ute och ska kela.

En dag i oktober då jag satt utanför min dörr och bytte "ingen raklam tack-skylt" så kom han och var nyfiken. Han gjorde sådana roliga och söta försök för att få min fullkomliga uppmärksamhet och en massa klappar på magen -så jag gick och hämtade en kamera.


Katter är sådana härliga husdjur.
Folk som upplever dem som falska, elaka eller tråkiga djur -kan omöjligt ha gett en katt en ärlig chans.

No comments: