Saturday, December 9, 2006

Linköpings kattklubb - Klubbmästerskap 2006

Linköpings Kattklubbs
Klubbmästerskap 2006


Där var jag och min sambo förbi och kikade i en timme ungefär. Vi åkte dit enkom för att spana in turkisk Van-katten Mimmi och prata lite med hennes uppfödare. Min sambo som inte är en inbiten kattmänniska och som väntar på att bli katthusse med lite kluven längtan. Lite oro som möter nyfikenhet...

Jag blev glatt överraskad. Turken vi kikade på var bara 6 månader och lite "stirrig". Så äskigt med alla människor och konstiga dofter! Men hon uppfyllde alla mina förväntningar på rasen. Hon var söt till tusen, vacker, graciös med pigg blick och vackert ansikte. Men det viktigaste, min sambo föll för henne pladask då han såg henne. Alla andra katter var " så stor..så läskig....Så ful, ska katter se ut som fladdermöss?" Men då han såg Mimmis bur så var det bara "ååh så himla söt....inte stor och läskig".

Själv gillar stora maffiga katter som Skogisar. De är jättehäftiga. Men jag vill också ha en "lagomt stor" katt. En pigg, nyfiken och busig katt. Så vi har nog hittat "vår ras".

Sen var det skoj att småsnacka lite med en annan kattintresserad människa. Jag har tjatat om katter så att mina (mindre kattintresserade vänners) öron nästan börjat blöda.

Efter utställningen så gick vi hem. Det var långt men mysigt.
Tyvärr blev det inga bilder, för jag glömde kameran...

No comments: