Wednesday, December 6, 2006

Kattälskande luciakandidat


Jag är uppvuxen i Piteå kommun och bott där precis hela mitt liv tills för ganska precis ett år sedan, då jag flyttade ner till Linköping för att påbörja ett eget hem tillsammans med min Sambo från Örebro. Men Piteå där min familj och alla barndomsvänner fortfarande har sina rötter precis som jag, där finns alltid en del av min tanke och hjärta. Men jag stortrivs i "storstan" och är glad att jag äntligen bor å himla långt söderut (Ja föds man upp i norrbotten så är knappa milen söder om sthlm, nog så långt söderut ;).

Jag kan ju inte låta bli att läsa PT, Pite tidningen ibland och se där; En kattälskande luciakandidat. Med innekatter dessutom. Det glädjer mig.
Sedan hittade jag ett reportage om faran med läckande kylare. Hur den vätska som droppar på marken smakar sött och kan vara farligt för hundar och katter. Efter intagande så förgiftas djuret och blir snabbt sämre och behöver komma till en veterinär.

Och sist men inte minst fann jag att sveriges egen katten Gustav -bor i Piteå.

1 comment:

SandraLundqvist said...

Nämeen :) Det där är ju miin katt =D Bra målat ;]