Sunday, May 11, 2008

Långt mellan updateringarna...

Gått lång tid mellan uppdateringarna.
Inte hänt mycket på kattfronten för min del-däremot hänt en massa annat.
Jag har flyttat och är inte längre sambo utan "särbo", med en annan man ^_^
Så jag och Rasmus har en stor lägenhet och trädgård alldeles för oss själva!

Om ca en vecka får vi tillökning, huskatten Maja från stockholm.
En vit liten nykastrerad katthona på uppskattntingsvis 5-6 månader.
Hon ska bli Rasmus nya kompis.
En del katter gillar att vara ensamma, andra uppskattar sällskapet av en kattkompis.
Jag vet vilken typ Rasmus är, men det återstår att vad Maja är för en krabat.

Eftersom hon är vit så kom min pojkvänn in på Maja gräddnos i Pelle svanslös då vi pratade om att namnge henne. Vi döper henne till Maja för hon kommer till oss i Maj månad och är vit, som Maja gräddnos. Eftersom Rasmus inte har ett invecklat, märkligt kattnamn så tyckte jag att andra katten också skulle få sig ett "vanligt människonamn".


Vi ser fram emot hennes ankomst med nyfikenhet och längtan.

No comments: